Naglar

Tänkte beskriva hur jag gör när jag ska måla om mina naglar eftersom att jag har skitdåliga naglar och det här hjälper!!
 
Först så börjar jag med att ta bort det gamla nagellacket med en bra borttagning, rekomenderar verkligen den från sephora då den är enligt mig den bästa!
Sedan så skrubbar jag nagelbanden med en rengöring från depend.
 
Her på olja runt nagelbanden på alla fingrar och låter det sedan sitta i någon minut. När det har suttit så gnuggar jag in det som inte har åkt in av sig själv. Brukar även göra det här några gånger i veckan så att nagelbanden inte ska torka sönder. 
 
Smörjer sedan in med en nagelbandscreme på nagelbanden. 
 
Det är viktigt att ta hand om nagelbanden eftersom att det är där all fukt åker in i nageln och gör den stark. Så jag är jättenoga på vintern med att smörja in händerna med body butter för att få dom extra mjuka. 
 
Målar sedan på med 2 lager base coat så att nageln blir skyddad och färgen håller bättre. 
 
Sedan kommer jag till det svåra när jag ska välja ett nagellack att måla med, målar även där med 2 lager för att få det bästa resultatet. 
 
Om jag målar med ett sandnagellack eller med mitt satin så har jag inget top coat eftersom att det förstör effekten men annars så avslutar jag med 2 lager av det också. 
 
Om jag hoppar över allt det gär så blir mina naglar jättedåliga och går av superlätt. 
 
 

Kommentarer


Namn:
V.I.P?

E-postadress:


Bloggadress:


Kommentar: