Dag 21- Vampire diaries

Nu är vi jättenära julafton och min kalender är snart över för det här året. Men vi har fortfarande 4 luckor kvar att öppna och mina favoritserier. Så dagens lucka är Vampire diareis, seriöst det är en av de bästa serierna som finns. När den startade så kollade jag endast för att det var vampyrer med och det var när Twilight hade premiär och alla var helt galen i vampyrer. Jag hade inga förväntningar alls men i slutet så satt jag med munnen öppen och kunde knappt vänta tills nästa avsnitt skulle komma och det var 2010. Nu 3 år senare så har den bara blivit bättre och bättre!
 
Den handlar om Elena Gilbert som har tappat båda hennes föräldrar och hon och hennes bror bor med sin moster. När hon börjar skolan efter lovet så träffar hon vampyren Stefan på en kyrkogård och där börjar allt det mystiska. Hon får träffa hans bror Damon som även han är en vampyr. Hon har en dubbelgångare som heter Katherine och är vampyr. I varje säsong så är det någon vampyr eller annan övernaturlig sak som ska hålla på att förstöra. Fler och fler i den lilla staden dör och man försöker döda alla vampyrer med järnört (tror det heter så på svenska).
 
Skulle kunna skriva i evigheter men det är vad jag tycker om serien och jättekort vad den handlar om! 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Namn:
V.I.P?

E-postadress:


Bloggadress:


Kommentar: